Program Wychowawczy
Misja:
Hominem quero (Szukam człowieka)
Wizja:
W naszej szkole pragniemy tworzyć atmosferę życzliwości, dawać poczucie bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania, jesteśmy bowiem przekonani, że tylko w takich warunkach dziecko może rozwinąć cały swój potencjał intelektualny, fizyczny i emocjonalny, otworzyć się na świat i ludzi, odkrywać i rozwijać swoje talenty. Zależy nam na tym, aby nasi uczniowie mieli możliwość samorealizacji, potrafili zgodnie współpracować z innymi i nauczyli się funkcjonować w społeczeństwie. W tym celu pracujemy metodą projektów, bierzemy udział w konkursach wewnątrzszkolnych i zewnętrznych, pokazujemy, jak ważne jest niesienie pomocy ludziom w potrzebie, bierzemy udział w akcjach charytatywnych i programie UNICEF. Uczymy dzieci, że są częścią otaczającego je świata, za który ponoszą odpowiedzialność. Ponieważ nowoczesne technologie są dziś obecne niemal w każdej sferze życia, dbamy o to, aby nasi uczniowie posługiwali się nimi w sposób mądry, przestrzegając praw autorskich i zasad bezpieczeństwa w sieci.
W naszej szkole obowiązują normy i zasady, które są jasne i doskonale znane dzieciom. Uczymy je korzystania z praw i przestrzegania obowiązków. Nasi uczniowie są świadomi tego, że każde działanie ma swoje konsekwencje i biorą odpowiedzialność za swoją naukę i zachowanie.
Nasze cele wychowawcze realizujemy poprzez wdrażanie Programu Wychowawczego. Jego założenia mają za zadanie wspieranie intelektualnego, społecznego, emocjonalnego, fizycznego oraz duchowego rozwoju człowieka.
Absolwent naszej Szkoły
- jest tolerancyjny, wyrozumiały, wrażliwy na potrzeby innych, szanuje drugiego człowieka
- zna i szanuje dorobek, historię i kulturę swojego kraju i regionu oraz szanuje odmienność kulturową innych narodów
- dba o kulturę języka polskiego
- potrafi radzić sobie z emocjami, zna i stosuje zasady kulturalnego zachowania
- dba o zdrowie własne i innych
- zna swoje mocne i słabe strony
- potrafi współdziałać w grupie, jest samodzielny, punktualny i obowiązkowy
- jest zmotywowany do nauki i poznawczo nastawiony do otaczającego go świata
- rozwija własne zainteresowania
- potrafi radzić sobie w trudnych sytuacjach i wie, gdzie szukać pomocy
- szanuje prawo i zna swoje prawa i obowiązki
- jest zaangażowany w życie szkoły i lokalnej społeczności
- potrafi funkcjonować w zglobalizowanym świecie
- korzysta w sposób świadomy i odpowiedzialny z nowoczesnej technologii
- potrafi porozumiewać się w dwóch językach obcych
Nauczyciel w naszej Szkole
- troszczy się o harmonijny rozwój ucznia
- motywuje uczniów do nauki i pracy nad sobą, wdraża do samokształcenia
- kształci umiejętności posługiwania się językiem ojczystym i językami obcymi, wzbogaca zasób słów dziecka
- uczy rozwiązywania problemów w sposób twórczy i wykorzystania wiedzy w praktycznych sytuacjach, inspiruje do twórczych poszukiwań
- uczy poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną
- rozwija umiejętność rozumowania
- propaguje aktywne formy spędzania wolnego czasu
- reaguje na przejawy niedostosowania społecznego i pomaga w przezwyciężeniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozpoznanie potrzeb uczniów
- kształci i wychowuje dzieci w duchu patriotyzmu i demokracji, atmosferze tolerancji, wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka
- systematycznie pogłębia swoją wiedzę i doskonali umiejętności
- przestrzega praw dziecka i upowszechnia ich znajomość wśród uczniów, rodziców i nauczycieli
- współpracuje z rodzicami i opiekunami uczniów oraz środowiskiem lokalnym
- jest bezstronny w ocenie swoich podopiecznych
Rodzice naszych uczniów
- aktywnie i świadomie uczestniczą w budowaniu partnerstwa: rodzina – szkoła
- uczestniczą w wychowawczych zadaniach szkoły
- wspierają nauczycieli we wszystkich działaniach na rzecz podniesienia jakości nauczania i wychowania oraz poprawy warunków nauki uczniów
- informują wychowawców o stanie zdrowia dziecka i przyczynach jego nieobecności
Integralną częścią naszego programu wychowawczego są:
- Statut Szkoły
- Regulamin Szkoły
- Wewnątrzszkolny System Oceniania